مجله تکین
حسابداری پوشاک با صندوق فروشگاهی

استفاده از صندوق فروشگاهی در صنف پوشاک

5/5

فهرست مطالب

حسابداری فروشگاه پوشاک با صندوق فروشگاهی

یکی از بهترین شیوه های مدیریت فروشگاه پوشاک ، حسابداری فروشگاه پوشاک با تجهیزات صندوق فروشگاهی است که در افزایش سود نقش اساسی دارد در این مقاله به این موضوع مهم می پردازیم :

از آنجایی که صنف فروش پوشاک جز آن دسته از کسب و کارهایی است که بازار آن همیشه  رونق دارد ، اگر به درستی مدیریت نشود امکان رکود و کاهش سود وجود دارد پس داشتن تجربه ، امکانات و آگاهی از فوت و فن این کسب و کار بسیار اهمیت دارد اولین نکته قبل از راه اندازی فروشگاه پوشاک این است که شما باید انتخاب کنید که چه پوشاکی را می خواهید بفروشید؟

حسابداری پوشاک با صندوق فروشگاهی

فرض کنید شما مدیر یا حسابدار یک فروشگاه پوشاک هستید که با حجم انبوهی از لباس ها با قیمت های متفاوت  در انبار ، رگال و ویترین مواجه اید برای انجام محاسبات خرید و فروش و انبارداری در این فروشگاه پوشاک به چه عملیات حسابداری ، چه تجهیزات و چه نرم افزاری نیاز دارید؟

انتخاب روش درست مدیریت درآمد و امورات مالی به بزرگ یا کوچک بودن فروشگاه و میزان مشتریان روزانه بستگی دارد .  اگر شما مدیریت یک مغازه لباس فروشی کوچک را بر عهده دارید که خودتان می توانید همه امورات حسابداری، مالیاتی، انبارگردانی و… را انجام دهید فقط نیاز دارید که یک صندوق فروشگاهی اوکی پوز همراه با نرم افزار حسابداری بدون داشتن کوچکترین دانش تخصصی تهیه کنید و چه چیزی بهتر از این که تمامی امورات مالی خودتان را تحت کنترل داشته باشید.

حسابداری فروشگاه پوشاک ملزم به داشتن چه تجهیزاتی است ؟

فعالیت اصلی فروشگاه های پوشاک از تولیدی های لباس برای تهیه متریال اولیه مثل پارچه گرفته تا دوخت و تحویل به عمده فروشی ها تا رسیدن به مغازه های خرده فروشی برای رسیدن به دست مشتری را شامل می شود.
هر مجموعه ای که اجناس آن شامل انواعی از لباس ها چه زنانه ، مردانه و بچگانه یا کیف و کفش است که به صورت کلی و عمده اجناس خود را خریداری کرده و مشتریان بعد از مراجعه به فروشگاه به صورت خرده فروشی از آن خرید می نمایند به حسابداری فروشگاه پوشاک و تجهیزات آن توسط صندوق فروشگاهی پوشاک نیاز دارد.

و مجموعه هایی مثل میوه فروشی ها یا آجیل فروشی ها به ترازو دیجیتال فروشگاهی مثل ترازو cas یا ترازو پوزاسکیل نیاز دارند.

در این مجموعه ها می توان از صندوق فروشگاهی به همراه سایر تجهیزات سخت افزار فروشگاهی آن و نرم افزار فروشگاهی حسابداری حرفه ای نصب شده بروی صندوق فروشگاهی مناسب برای ثبت محاسبات ، سود و زیان ، ثبت چک و …استفاده کرد.

 

انواع شیوه های حسابداری فروشگاه پوشاک

روشهای متنوعی برای فروش  وجود دارد که می‌توان فروش نقد،  نسیه،  اقساطی ،  امانی را نام برد. که ما در این مطلب به دو مورد آن یعنی فروش نقد و نسیه می پردازیم.

حسابداری فروشگاه پوشاک با صندوق فروشگاهی

فروش نقدی

شیوه ای است که در اکثر مغازه های خرده فروشی به کار می رود که مشتری بعد از دریافت کالا باید بلافاصله مبلغ آن را بپردازد تا در سیستم فروش ثبت شود.

فروش نسيه

این حالت فروش اغلب در عمده فروشی ها و تولیدی ها به کار می رود که بعد از تحویل کالا به مشتری مدت زمانی معمولا  بين 30 تا 90 روزبرای پرداخت هزینه کالا تعیین می شود تا بعد از اتمام این دوران مشتری پول را بپردازد.

 

فاکتور فروش یا صورتحساب

عرضه کنندگان خوار و بار روزانه مثل سوپرمارکت های کوچک یا میوه فروشی ها با شیوه خرید معمول انجام میشود و مشتری در ازای پرداخت پول کالا را دریافت می کند که  معمولا بین خریدار و فروشنده سندی رد و بدل نمی شود اما ممکن است در  فروشگاههاى بزرگ مثل هایپر مارکت ها با ثبت کالا در صندوق فروشگاهی فاکتوری به عنوان مدرک فروش به خريدار داده مى‌شود که در فروشگاه های پوشاک بزرگ نیز از همین شیوه میتوان برای ثبت معاملات استفاده کرد.

در فروشگاه های پوشاک بزرگ بر حسب نوع پوشاک  و سيستم حسابدارى فاکتور فروش نقدى کالا صادر شده که با کمک فیش پرینتر و بارکدخوان متصل به صندوق به عنوان صورتحساب به مشتری همزمان با تحویل لباس به او داده می شود .

 

در صورتحساب یا فاکتور فروش اطلاعات زير درج مى شود

1-تاريخ خرید
2-شماره صورتحساب
3-نام مشتری
4- نام فروشگاه
5- شرايط حمل و تحويل
6-نوع، مشخصات، شماره، مقدار، قيمت فروش واحد (نرخ) کالاى فروخته شده
7- جمع مبلغ فروش

 

اعمال تخفيفات در حسابداری فروشگاه پوشاک

بسیاری از فروشندگان در سراسر دنیا براى افزايش حجم فروش خود در یک دوره به سود کم در صورت فروش بیشتر قانع شده که يکى از مهمترين آنها در نظر گرفتن تخفيفات دوره ای و مناسبتی است‌ که در نتیجه خالی شدن انبار از پوشاک قدیمی برای آوردن اجناس جدید را نیز در پی دارد

این تخفیفات را می توان در صندوق فروشگاهی مناسب نیز اعمال کرد .

 

نحوه کار با صندوق فروشگاهی پوشاک

یک صندوق فروشگاه پوشاک راهی آسان برای رسیدگی سریع تر به درخواست های مشتری و انجام سریع تر تراکنش ها فراهم می کند.

همچنین استفاده از سیستم اوکی پوز در محدود کردن اشتباهات و خطاها در فروشگاه لباس شما کمک کرده و پیگیری موجودی اقلام را بسیار آسان تر می کند.

یادگیری اصول اولیه سیستم و انتقال اطلاعات درست به کارمندان، صف مشتریان را کوتاه و آنان را راضی نگه می دارد.

 

اجزای اساسی صندوق فروشگاهی پوشاک

یک سیستم POS معمولی در یک فروشگاه لباس شامل سرور اصلی است که مستقیماً به یک یا چند سیستم پایانه مرتبط است.

این سیستم‌های پایانه معمولاً شامل یک کشو پول نقد، یک چاپگر رسید، یک دستگاه کارتخوان، یک بارکدخوان و رابط هستند. چنین رابط هایی ممکن است دارای دکمه های اعداد و قیمت، صفحه کلید کامل با مانیتور یا صفحه نمایش لمسی باشند.

 

چگونگی اسکن اقلام برای فروش

هنگامی که مشتری اقلام انتخابی خود را برای حساب به سوی میز پیشخوان صندوق می آورد، ابتدا سعی کنید بارکد هر لباس را اسکن کنید. اگر بارکد آسیب دیده یا گم شده است، برای ورود دستی به دنبال یک شماره UPC یا SKU باشید.

اگر این اعداد یا کار نمی کنند یا وجود ندارند، گاهی اوقات می توانید با وارد کردن یک نام سبک، مورد را در خود سیستم جستجو کنید. اگر همه چیز شکست خورد، اکثر سیستم‌های POS به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از یک SKU ساختگی جهانی، قیمت‌ها را به صورت دستی وارد کنید.

با این حال، اگر این کار را انجام دادید، آن را یادداشت کنید تا بعداً کالا به صورت دستی از موجودی فعال کم شود.

 

وارد کردن کوپن ها و مشوق ها

پس از اسکن تمام لباس ها، شما این شانس را خواهید داشت که کوپن هایی را که مشتری ممکن است همراه خود داشته باشد وارد کنید.

برخی از کوپن‌ها دارای بارکد هستند و اگر به سیستم POS وابسته بوده باشند، می‌توانید آنها را مانند کالا اسکن کنید. بقیه باید به صورت دستی وارد شوند.

در هنگام ورود دستی، اکثر سیستم‌های POS می‌توانند به طور خودکار مقادیر یا درصدهای تخفیف دلاری را محاسبه کنند.

به عنوان یک گاوصندوق، همیشه یک ماشین حساب دستی داشته باشید تا بتوانید تخفیف ها را به طور دقیق محاسبه کنید.

 

مجموع تراکنش

پس از وارد شدن تمامی اقلام و تخفیف های مناسب به سیستم، نوبت به اتمام کل معامله می رسد تا بتوان آن را تکمیل کرد.

تمام سیستم‌های POS دارای یک دکمه «total» هستند و پس از فشار دادن آن، سیستم به‌طور خودکار قیمت هر لباسی را که مشتری خریداری کرده است، اضافه می‌کند.

سپس، تخفیف‌هایی را که ممکن است ارائه شده باشد کم می‌کند و در ایالت‌هایی که قابل اجراست، مالیات اضافه می‌کند.

 

پایان دادن به معامله

پس از جمع‌آوری تراکنش، از مشتری بخواهید یک روش پرداخت را انتخاب کند و منتظر بماند تا پول نقد، چک، کارت هدیه (اگر فروشگاه شما آنها را بفروشد) به شما ارائه دهد یا کارت اعتباری خود را بکشد.

هنگامی که مبادله پول کامل شد، سیستم POS موجودی فروشگاه را به‌روزرسانی می‌کند، در صورت نیاز به تغییر در هر تراکنش نقدی، کشوی پول را باز می‌کند و رسید مشتری را چاپ می‌کند.

در مورد تراکنش های کارت اعتباری، یک نسخه از رسید فروشگاهی چاپ می شود که مشتری باید آن را امضا کند و به شما تحویل دهد.

 

برگشت و تعویض

از آنجایی که سیستم های POS موجودی شما را ردیابی می کنند، طبیعی است که بازگشت یا مبادله در یک ثبت نام انجام شود. ابتدا کالایی را که مشتری می خواهد برگرداند یا مبادله کند اسکن کنید. ممکن است سیستم از شما بخواهد که دلیلی را برای بازگرداندن انتخاب کنید مانند “مورد آسیب دیده” یا “مناسب نبود”.

اگر مشتری در حال تبادل است، مورد جدید را در سیستم اسکن کنید. پس از جمع‌آوری تراکنش، سیستم POS به شما اطلاع می‌دهد که آیا باید برای تکمیل بازگشت، تغییری ایجاد کنید یا کارت اعتباری را بکشید.

در نهایت رسیدی که معمولاً همراه با فرم کوتاهی است که مشتری باید آن را امضا کند چاپ می شود و معامله را منعقد می کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «استفاده از صندوق فروشگاهی در صنف پوشاک»

  1. صندوق فروشگاهی اوکی پوز را به دلیل تعداد کافی پورت های خروجی و جانمایی راحت هارد و رم و همچنین تاچ قوی و خدمات خوب به فروشگاه های هم صنف پیشنهاد میکنم.

    1. ممنون از اینکه مارو انتخاب کردین و از انتخابتون راضی بودین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button