مجله تکین
دستگاه کارت خوان چیست ؟

دستگاه کارتخوان چیست ؟ انواع و مزایای آن

5/5

فهرست مطالب

دستگاه کارت خوان چیست ؟

دستگاه کارتخوان که به آن پایانه فروش نیز می گویند از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه ای به شما امکان می دهد تا با استفاده از کارت عابر بانک خود در هر مکان و زمان وجه کالایی که خریداری کرده اید را پرداخت نمایید که در این صورت دیگر نیازی نیست همیشه پول نقد همراه داشته باید و مبلغ از حساب بانکی شما کسر شده و به حساب فروشگاه واریز می شود .
غیر از آن دستگاه کارتخوان امکانات دیگری از قبیل گرفتن موجودی ، پرداخت قبوض ، خرید شارژ تلفن همراه و … را نیز دارد که باعث سرعت بخشیدن به کارها می شود .

در چه مشاغلی می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد ؟

در درجه اول مکان هایی مثل بانک ها و موسسات مالی دستگاه های پوز را استفاده کردند بعد از آن کلیه مشاغل برای راحتی مشتریان و سرعت در انجام کارها کلیه مشاغل موظف هستند در فروشگاه و یا محل کار خود دستگاه کارتخوان را قرار دهند که در درجه اول به اهمیت حقوق مصرف کننده اشاره دارد.

 

مزایای استفاده از دستگاه های کارتخوان

مزایای استفاده از دستگاه های کارتخوان چیست؟

  • با توجه به اینکه عملیات مهمی مثل نقل و انتقال پول بر عهده دستگاه های کارتخوان است اولین مزیت آن تسریع گردش مالی در سیستم مالی بانکداری است .
  • مزیت مهم دیگری که می توانیم به اشاره کنیم نیاز کمتر به پول نقد است که داشتن پول نقد و پرداخت با آن دردسرهای خود را دارد .
  • استفاده از دستگاه های کارتخوان باعث افزایش امنیت می شوند زیرا اصل پول شما در حساب بانکی است که از در دسترس بودن سارقان در امان است .
  • همه عملیات پرداختی و تراکنش ها در این دستگاه ها ثبت می شود و به هیچ عنوان پولی از دست نمی رود زیرا حتی اگر تراکنشی ناموفق شود پول به حساب دارنده کارت برگشت داده می شود .
  • با پیشرفت تکنولوژی و آمدن دستگاه های پوز سیار امکان اتصال به وایفای و شبکه های اینترنت فراهم آمده است که در همه مکان ها بدون نیاز به پریز برق نیز در دسترس بوده و باعث رونق مشال می شود .
  • شاید بارها و بارها پولی را با دستگاه خودپرداز یا برنامه های اینترنتی جا به جا کرده اید که باعث کم شدن مقداری کارمزد از حساب بانکی تان می شود ولی در صورت استفاده از دستگاه کارتخوان هیچ مبلغ کارمزدی کم نمی شود که این مورد نیز مزیت مهمی محسوب می شود .
  • بسیاری از عملیات ساده بانکی با دستگاه کارتخوان قابل انجام است که باعث صرفه جویی در زمان می شود و نیازی نیست ساعت ها در صف بانکی بایستید .
  • پرداخت خریدهایی با مبالغ زیاد که در گذشته با پول نقد مشکل ساز بود امروزه به راحتی با کارتخوان ها امکان پذیراست .
  • در خریدهای بالا مثل خرید یک دست مبل مشکل کمبود پول نقد وجود داشت که دستگاه پوز نقش مهمی را در کاهش هزینه چاپ و نگه داری اسکناس ایفا کرده است .

 

انواع کارتخوان

کارت خوان ها در انواع مختلفی وجود دارند :

  1. کارتخوان فروشگاهی
  2. کارتخوان متصل به سیستم PC-POS
  3. کارتخوان موبایلی
  4.  کارتخوان اندرویدی

1- کارتخوان فروشگاهی

در این نوع که ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع کارتخوان بوده برای متصل شدن به سیستم بانکی از خط تلفن استفاده می شود و در خرده فروشی هایی با تراکنش معمولی کاربرد دارد.

2- کارتخوان متصل به سیستم PC-POS

کارتخوانی که در فروشگاه ها قابلیت اتصال به تجهیزاتی نظیر صندوق فروشگاهی را دارد مبلغ صورتحساب از این کارتخوان مستقیماً از صندوق فروشگاهی و نرم افزارحسابداری آن دریافت می شود به طوری که نیازی به وارد کردن مبلغ به صورت دستی نیست و روی صفحه کارتخوان نمایش داده می شود و کاربر فقط باید کارت خود را کشیده رمز را وارد کند .

3- کارتخوان سیار یا موبایلی

کارتخوان موبایلی یا سیار مناسب کسب و کارهایی است که فروشنده از نظر مکانی جا به جا می شود و برای فعالیت تجاری خود به اپلیکیشن و نرم افزار مختص خود بر روی گوشی های هوشمند نیاز دارد و ابعاد آن کوچک است .
هر کارتخوانی که محدود به استفاده در مکان خاصی نباشد یک کارتخوان سیار است.

4- کارتخوان اندرویدی

این دستگاه دارای صفحه نمایشگر لمسی و کارتخوانی پیشرفته است که علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت های دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید قابلیت نصب نرم افزارهای مالی و حسابداری بر بستر سیستم عامل اندروید را نیز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button