مجله تکین
صندوقدار-فروشگاه

صندوقدار فروشگاه کیست ؟ و هرآنچه که باید در مورد این شغل بدانید :

5/5

فهرست مطالب

صندوقدار فروشگاه کیست ؟

شغل صندوقداری را می توان برای رسیدگی به خرید های مشتریان در هر محیط خرده فروشی مانند فروشگاه های مواد غذایی، مراکز خرید، رستوران ها ، بوتیک ها یا داروخانه ها و …  تعریف کرد. 

صندوقداران فروشگاه از کدهای محصول، سیاست‌ها و قوانین فروشگاه و کوپن‌ها تخفیفات مناسبتی و فصلی فروشگاهشان اطلاعات کافی دارند تا مشتریان مبلغ مناسبی را برای هر کالایی که خریداری می‌کنند پرداخت‌کنند.

وظیفه آنها ارتباط با مشتریان، وارد کردن اطلاعات دقیق در پایانه پرداخت ، تکمیل عملیات خرید و ارائه خدمات مناسب به مشتریان برای تشویق مشتری به بازگشت است.

مسئولیت های صندوقدار چیست؟

صندوقدار مسئول کار با صندوق فروشگاهی ، ترازو پوزاسکیل ، ارتباط با مشتریان برای دریافت پول و صدور فیش کالا است. شغل صندوق دار به دلیل ارتباط مستقیم با مشتریان و حساب و کتاب هر مجموعه اهمیت بسیار بالایی برای هر فروشگاهی دارد زیرا نحوه کار صندوق دار تأثیر مستقیم بر رضایت مشتریان دارد.
شغل صندوق داری شاید در نگاه اول ساده بیایید ولی به دقت و سرعت فراوانی به خصوص در زمان شلوغی فروشگاه ها نیاز دارد.

مسئول صندوق با دستگاه بارکد خوان متصل به صندوق فروشگاهی مناسب کد کالا را وارد کامپیوتر می کند سپس جمع مبلغی که سیستم نشان می دهد را از خریدار دریافت کرده و در صندوق فروشگاهی ثبت می کند.

 

وظایف-صندوقدارفروشگاه

 

برخی از وظایف صندوقدار عبارتند از:

• ثبت هزینه‌ها و عملیات در صندوق فروشگاهی
• کار با صندوق در حین مراجعه مشتری (پرداخت ها ، صدور رسید)
• خوشامدگویی به مشتریان و ثبت سفارشات یا کمک به آنها در مورد هر سوالی که ممکن است داشته باشند.
• کار با دستگاه کارت خوان
• کار با دستگاه بارکد خوان
• انجام حساب و کتاب و تحویل شیفت کاری
• حفظ و نگهداری سیستم مورد استفاده او و رعایت نکات ایمنی
• نوشتن گزارش روزانه و ثبت آن در دفتر برای مدیریت

 

ویژگی های شخصیتی یک صندوقدار

به عنوان یک صندوقدار فروشگاه ، ممکن است با صفی طویل از مشتریان مواجه شوید که برای تکمیل خرید خود و پرداخت پول کالا به شما مراجعه می کنند و در حالی که اقلام را به وسیله بارکد خوان ثبت یا ذخیره می کنید باید از مهارت های ارتباطی برای کمک به سایر همکاران یا مشتریان نیز برخوردار باشید .
صندوق دار باید فردی اجتماعی باشند که از ارتباط با افراد مختلف خسته نشود و رفتاری مشتری مدارانه داشته باشد.
توانایی کارکرد با کارت‌های اعتباری و چک و سفته و عملیات بانکی
مهارت در نگه داری از هزینه ها ، حساب ها و در آمد ها
توانایی ارتباط مناسب با واحد مالی و حسابداری
دقت و تمرکز بالا نیز از ویژگی‌های شخصیتی یک صندوق دار است

 

الزامات آموزشی و تجربه شغل صندوقداری

صندوقدارها به هیچ تحصیلات رسمی خاصی نیاز ندارند ، اگرچه ممکن است برخی از کارفرمایان افراد دارای مدرک دیپلم به بالا را برای استخدام ترجیح دهند. در عوض ، افراد مناسب برای صندوقداری باید از مهارت های اولیه ریاضی ، کار با کامپیوتر و مشتری مداری خوبی برخوردار باشند .
اکثر صندوقداران با توجه به نرم افزار و سخت افزار مناسب با هر فروشگاهی در حین کار تحت آموزش قرار می گیرند تا در مورد سیاست ها ، شرایط و سیستم های فروش اطلاعاتی را کسب کنند.
ممکن است در فروشگاه هایی که تیراژ فروش بالایی دارند برای استخدام صندوقدار حداقل به یک سال تجربه نیاز باشد. تجربه و سایقه کاری به مدیران اطمینان می دهد که صندوقدار با محصولات و خدمات آشنا است و درصد خطا بسیار کمتر است .

صندوقدارها در چه حیطه ای فعالیت می کنند ؟

صندوقدارها می توانند در طیف وسیعی از صنایع از جمله پوشاک ، مواد غذایی و بهداشتی ، رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی دیگر که دارای صندوق فروشگاهی به همراه تجهیزات آن هستند فعالیت کنند که معمولاً بدون توجه به نوع فروشگاهی که در آن کار می کنند وظایف تقریبا یکسانی دارند.
یکی از جنبه هایی که از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است ، نوع دانش مربوط به همان حوزه کاری است که صندوقداران برای کمک به مشتریان به آن نیاز دارند.

به عنوان مثال ، ممکن است از یک صندوقدار در فروشگاه لوازم آرایشی انتظار رود که اطلاعاتی در مورد محصولات آرایش پوست و مو و … داشته باشد تا بتواند توصیه ها و سوالات مشتریان را پاسخ دهد، در حالی که یک صندوقدار در یک فروشگاه لوازم ورزشی باید در مورد تجهیزات ورزشی اطلاعاتی را داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button