مجله تکین

راهنمای بسته بندی مناسب

5/5

فهرست مطالب

راهنمای بسته بندی مناسب برای افزایش بازدهی فروش در کسب و کار

در حالت کلی قبل از صحبت در مورد راهنمای بسته بندی مناسب بسته بندی محصولات قسمتی مهم از فرآیند تولید محصول تا رسیدن به دست مشتری است که نه تنها از کالا در برابر عوامل بیرونی نظیر ضربه نگهداری می کند به نوعی معرف کالای درون خود نیز هست .

شروع یک کسب و کار به سادگی امکان پذیر نیست و از همان ابتدای کار به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید که یکی از مهم ترین آن ها در صورت داشتن کالایی برای فروش بسته بندی مناسب می باشد .
استفاده از متریال با کیفیت ، طراحی حرفه ای و همچنین تجربیات و خلاقیت فردی مقدماتی برای ورود به هر تجارتی است.  اما صعودی بودن روند موفقیت یک  کسب و کار و افزایش سود حاصل از هر نوع  فعالیت اقتصادی نیاز  به رعایت نکاتی دارد .
هزینه این بسته ها با توجه به انتحاب متریال متفاوت است.

به هر حال ، بسته بندی که برای محصول خود انتخاب می کنید ممکن است یکی از بزرگترین عوامل موفقیت محصول شما باشد.

شاید شما تولید کننده ای باشید که تصور کنید تنها کیفیت محصولتان مهم است و در همین راستا تمام تمرکز و سرمایه خود را به این منظور هزینه کنید اما ممکن است یادتان رفته باشد که بسته بندی اولین چیزی است که خریدار  به آن نگاه می اندازد .

با این اوصاف  طراحی بسته بندی مناسب نقش اساسی در جذب و افزایش مشتری دارد تا حدی که ممکن است باعث موفقیت و شکست تجارت شما باشد.

در ادامه این مطلب ما راهنمای بسته بندی مناسب را برای شما در نظر گرفته ایم :

 

1- انتخاب بسته بندی متناسب با زمینه کاری

طرحی که برای بسته بندی در نظر گرفته می شود باید با محصول هماهنگ باشد به گونه ای مشتری با یک نگاه به محتویات درون بسته پی ببرد که در نهایت در افزایش جذب مشتری تاثیر داشته باشد امروزه طراحی های شیک و ساده همراه با  رنگبندی مناسب که به نوعی محصول را معرفی کند اهمیت زیادی دارد.

2-بودجه

قبل از شروع هر تلاشی برای شروع طراحی بسته بندی ، باید بودجه خود را تعیین کنید تا مشخص شود از چه متریالی با چه کیفیتی  استفاده کنید ، تا طراحی خود را تا حد امکان جذاب کنید.

موادی مانند شیشه و الیاف طبیعی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و از نظر بصری نیز برای مصرف‌کنندگان جذاب هستند ، اما هزینه تولید و حمل و نقل آن ها ارزان نیست زیرا بسته بندی شکستنی مثل شیشه نگرانی های حمل و نقل و نگه داری در انبار را دارد که در نهایت منجر به افزایش قیمت برای مصرف کننده می شود.

گزینه های اقتصادی زیادی نیز مانند مقوا و پلاستیک نیز وجود دارند که سازگار با محیط زیست نیستند اما قابلیت بازیافت دارند 

یافتن تعادل مناسب بین آنچه می خواهید برای خلاقیت و تولید خرج کنید در مقابل آنچه که باید برای مواد خرج کنید تا حد زیادی بر موفقیت پروژه شما تأثیر می گذارد.

3. حمل و نقل

هنگامی که در مورد طراحی بسته بندی تصمیم گرفتید، وقت آن است که شرایط حمل و نقل آن ، راحتی حمل و نقل و هزینه را در نظر بگیرید. هر چقدر هم طراحی زیبا و متریال بسته بندی با کیفیت باشد اگر سالم و بدون آسیب به دست مصرف کننده نرسد هیچ لطفی نخواهد داشت .

 

4. اندازه

یکی از پر اهمیت ترین نکات مربوط به اندازه بسته بندی ،  نحوه استفاده از بسته بندی است. همانطور که قبلا هم گفتیم فروش محصولات تا حدود زیادی به شکل ظاهری آن بستگی دارد.

از نکات مهم دیگر در اندازه بسته بندی نحوه جای گیری هر چه بهتر در قفسه های فروشگاه  و بعد از آن در محل نگه داری توسط مشتری است. انواع کالاها باید بتوانند به راحتی و زیبایی در قفسه ها جایگذاری شوند. از نقطه نظر تجربیات علمی در بین اشکال  گوناگون بسته بندی ، نمونه هایی که به صورت مکعب ، چهار گوشه و عمودی طراحی شده اند ، شانس بیشتری در فروش دارند.

ابعاد بسته بندی نیز از نکات بسیار مهمی بوده که امکان دارد تاثیر قابل توجهی بر افزایش تقاضای محصول داشته باشد..

5. برندینگ و شناسایی برند برای مخاطب هدف

در حالی که در نظر گرفتن بودجه، حمل و نقل، متریال و طراحی بسته بندی اهمیت دارد و باید به هرکدام از این مراحل توجه کنید نگاه به سلیقه مخاطبان هدف در هرکدام از این مراحل نیز مهم است .

توجه به بازخورد مخاطب هدف در طول مسیر طراحی بسته بندی به شما کمک می کند تا در نهایت به موفقیت دست یابید.

شرکت تکین الکترونیک فروش و مشاوره رایگان در زمینه انواع صندوق فروشگاهی اوکی پوز ، ترازو پوزاسکیل ، فیش پرینتر ، بارکدخوان ، کشو پول صندوق فروشگاهی 

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای بسته بندی مناسب»

  1. مریم امیری

    ممنون از مطلب خوبتون لطفا اطلاعاتی در مورد صندوق فروشگاهی نیز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button