مجله تکین
اجزای سیستم پوز

معرفی اجزای سیستم پوز و عملکرد آن ها

5/5

فهرست مطالب

صندوق فروشگاهی اوکی پوز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

امروزه با تغییر سبک زندگی و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، روش‌های قدیمی پاسخگوی نیازهای افراد جامعه نیستند. استفاده از صندوق‌های فروشگاهی نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان شده بلکه دقت و نظم را افزایش می‌دهد به طوری که درصد خطا و اشتباه را به حداقل می‌رساند.

قابلیت‌های سیستم POS بسیار فراتر از یک صندوق پول ساده و ابتدایی است.
اگر قصد خرید صندوق فروشگاهی پوز را دارید باید بدانید براساس نیازتان همراه آن چه اجزایی باید خریداری شوند.
مانند یک ماشین صندوق فروشگاهی نیز قطعات مختلفی دارد که به صورت مجزا قابل خریداری هستند، شناخت این اجزا و کاربرد آن ها کمک بسیاری در تصمیم گیری شما دارد.
یکی از دلایل تفاوت قیمت سخت افزارهای فروشگاهی تعداد اجزا خریداری شده است که در این مطلب به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

 

بدنه اصلی

قسمت اصلی صندوق فروشگاهی کامپیوتری است که ویندوز یا سیستم عامل بر روی آن نصب می شود و اجرای نرم افزار حسابداری خریداری شده توسط شما را نیز عهده دار است.

در درون بدنه اصلی صندوق‌ های‌ فروشگاهی‌ مدرن و ترازو پوزاسکیل تکین اجزایی مانند CPU ،RAM، هارد دیسک، مادربرد، صفحه نمایشگر لمسی و تمامی قطعات سخت افزاری یک سیستم کامپیوتری به صورت یکپارچه قرار گرفته است.

 

صفحه نمایش کوچک دوم

این صفحه نمایش کوچک رو به مشتری قرار داده می شود و اطلاعاتی مثل وزن ، اطلاعات محصولات خریداری شده و مبلغ قابل پرداخت را به مشتری نشان  می دهد.

 

کشوی پول

کشوی پول ساده‌ترین جز یک سیستم صندوق فروشگاهی است که حتی در مدل های قدیمی نیز استفاده میشده است به طور معمول کشویی فلزی با استحکام و امنیت بالاست که در آن چک ها، پول نقد، رسیدها و سایر اسناد مهم که باید دم دست باشند نگه داری می شود.

در مدل های جدیدتر امکان ارتباط کشوها با فیش پرینتر قرار داده شده که با هر تراکنشی باز می‌‌شوند.

 

بارکد اسکنر

بارکدخوان یا بارکداسکنر برای خواندن سریع و راحت اطلاعات کالا از طریق اسکن بارکد آن استفاده می شود که با قرار دادن این دستگاه در نزدیکی بارکد روی کالا امکان مشاهده اطلاعات، تعداد موجودی، قیمت و دیگر مواردی از این دست را برای  کاربران صندوق فروشگاهی فراهم می آورد.
بارکدها مجموعه ای از اعداد و خطوط هستند که اطلاعاعی راجع به محصول را در خود جای داده اند بارکد اسکنر صندوق فروشگاهی اطلاعات را تجزیه می کند و آنها را به cpu ارسال می کند. 

 

پایانه پرداخت الکترونیکی یا دستگاه کارتخوان

دستگاه کارتخوان یا به اصطلاح عامیانه پایانه فروش دستگاهی است که این امکان را برای شما فراهم میکند که با استفاده از کارت عابربانک خود در هر زمان و مکانی که باشید هزینه کالا و خدماتی را که خریداری کرده اید پرداخت نمایید .

امروزه درصد پرداخت‌هایی که با کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد نسبت به پرداخت‌های نقدی افزایش یافته است و یادآور این است که هر سیستم صندوق پوز فروشگاهی به دستگاهی احتیاج دارد که کارت‌های بانکی را به سرعت پردازش کند.

 

فیش پرینتر

آخرین قسمت از صندوق فروشگاهی که در مورد آن توضیح خواهیم داد فیش پرینتر است. ارائه رسید کالاها و یا خدمات ارائه شده برای مشتریان و همچنین فروشگاه اهمیت دارد.

فیش پرینترها چاپگرهای کوچک رومیزی برای چاپ فیش هستند که اغلب در رستوران ها، فست فودها، داروخانه ها و… مورد استفاده هستند.
چاپگرهای صدور فیش را اگر بخواهیم با پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان مقایسه کنیم جای کمتری را اشغال می کنند و سروصدای زیادی ندارند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button