مجله تکین
محاسبه سود و زیان سوپر مارکت با صندوق فروشگاهی

محاسبه سود و زیان سوپر مارکت با صندوق فروشگاهی

5/5

فهرست مطالب

محاسبه سود و زیان سوپر مارکت با صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی سوپرمارکت به همراه نرم افزار حسابداری برای محاسبه سود و زیان سوپر مارکت چه مزیت هایی باید داشته باشد ؟

خوار و بار فروشی هایی نظیر سوپر مارکت ها از جمله مکان هایی هستند که نیاز های اساسی افراد را به صورت روزانه تامین می کنند . شما وارد هر سوپرمارکت که بشوید قفسه هایی از مواد خوراکی ، بهداشتی و … را مشاهده خواهید کرد.

در این خرده فروشی ها تنوع اجناس و تولید آن توسط شرکت های تولید کننده به حدی است که از کمترین میزان قیمت تا بیشترین میزان قیمت دارای تفاوت زیادی می باشد.

بنابراین اگر برای حسابداری یک سوپر مارکت کوچک به روش های سنتی متوسل شوید کار بسیار دشواری همراه با خطاهای بسیار در پیش خواهید داشت .

برای مثال نگاهی به سوپر مارکت محلی خود بیندازید که توانسته است اعتماد مردم را جلب کند ولی به دلیل استفاده از روش های سنتی ، سردرگمی و شلوغی با تغییرات و تنوع قیمت کالاها توجه شما را جلب می کند .

صندوق فروشگاهی برای کاهش خطا و شلوغی یک سوپر مارکت

اکثر سوپرمارکت های کوچک، خوار و بار فروشی ها شاید تصور کنند که هزینه صندوق فروشگاهی ، ترازو پوزاسکیل و نرم افزار صندوق فروشگاهی برای آنان به صرفه نیست و می توانند به همان روش سنتی ادامه دهند .

صندوق فروشگاهی برای کاهش خطا و شلوغی یک سوپر مارکت

استفاده از یک صندوق فروشگاهی آنلاین متصل به دستگاه کارتخوان یا تلفن همراه بدون محدودیت در وقت و مکان، مورد نیاز است که به راحتی انجام محاسبات را امکان پذیر می سازد .

همچنین با تهیه یک صندوق فروشگاهی و یا ترازو دیجیتال فروشگاهی سیستم عامل ویندوز با هزینه متناسب کسب و کار، می توانید تمامی امکانات محاسباتی که یک فروشگاه حرفه ای نیاز دارد را داشته باشید .

اگر مکان سوپر مارکت شما کوچک و دارای محدودیت فضا است از راه حل های فروشگاهی جدید که برای شما و متناسب‌با شغل شما طراحی شده استفاده کنید .

کاربرد صندوق فروشگاهی در سوپرمارکت

1- صندوق فروشگاهی اوکی پوز سخت افزاری شبیه به کامپیوتر به همراه تجهیزات جانبی مثل ، صفحه نمایش لمسی ، بارکدخوان، کارتخوان ، و فیش پرینتر و … به همراه یک نرم افزار فروشگاهی است که همه تعامل های صورت گرفته و کالاهایی که برای خوار و بار فروشی خریداری می شوند به همراه یک کد خاص ثبت می کند.

سپس یک مشتری با خریداری یک یا چند کالا زمانی که به صندوق برای حساب و پرداخت مراجعه می کند با خواندن کد کالا توسط دستگاهی به نام بارکدخوان مبلغ کالا نمایش داده می شود و بعد از جمع ، مبلغ تمامی کالاهای خریداری شده به دستگاه کارتخوان انتقال می یابد.

تمامی این کارها در مدت زمانی بسیار کوتاه صورت می پذیرد و باعث می شود سرعت محاسبات بالا رفته و از شلوغی و سردرگمی جلوگیری می شود .

2- از دیگر کاربردهای سودمند که صندوق های فروشگاهی در اختیار ما می گذارند امکان ثبت موجودی هر کالا است ، تا زمانی که محصول رو به اتمام است پیغامی مبنی بر تمام شدن موجودی محصول را ارائه داده و برای جایگزینی سریع تر اقدام به سفارش نمایید .

3- حتما بارها شده دریک سوپر مارکت محلی متوجه این قضیه شده باشید که یک دفتر برای نوشتن حساب دفتری و بدهی مشتریان وجود دارد. ممکن است به دلایل مختلف مثل شلوغی، مغازه دار از یاد ببرد که بدهی یک مشتری را ثبت کند یا دفتر گم شود.

در صورت استفاده از نرم افزار و صندوق فروش امکان ثبت مشتریان دائم و ثابت وجود دارد که داده هایی مثل میزان خرید ، مجموع بدهی ها و پرداختی مشتریان تعریف شده را ثبت می کند.

4- در صورت وجود کارکنان مختلف در یک فروشگاه که به صورت شیفتی کار می کنند برای اینکه مشخص شود اشتباه از جانب چه کسی است امکان ثبت کاربران مختلف نیز با سطح دسترسی های مختلف وجود دارد. که بعد از اتمام هر شیفت هر کاربر حساب و کتاب خود را انجام داده و به شیفت بعدی تحویل دهد که به مدیریت کابران کمک می کند.

حال سوال پیش می آید برای انتخاب صندوق فروشگاهی برای سوپرمارکت چه معیارهایی را در نظر بگیریم ؟

1- خب ابتدا باید نیاز سنجی کنیم براساس اینکه تنوع کالاها و تفاوت قیمت ها و تعداد دفعات مراجعه مشتریان یک خوار و بار فروشی چقدر زیاد است و در مرحله بعد اینکه به چه تجهیزاتی نیاز داریم .

در انتخاب نرم افزار و صندوق با توجه به اینکه وارد کردن اطلاعات اولیه کاری زمان بر است باید به صورت پیش‌فرض تعداد بسیاری از محصولات تعریف شده باشد.

قابلیت انجام گزارشاتی برای مدیریت بهتر فروشگاه

با داشتن یک سری گزارشات مدیریت می تواند میزان رضایت مندی مشتریان را از فروش کالا ها بدانید مثل کالاهایی پرطرفدار که در طول ماه خریداری شده اند ، بیشترین فروش در یک ماه از سال ، پرسودترین کالا ها.

البته گزارش‌های دیگری مثل میزان بدهی مشتریان و صورتحساب آنان ، اطلاع از زمان سفارش مجدد و انبارداری ، هشدارهایی مربوط به مدیریت فروشگاه و … نیز می‌تواند در ایجاد دیدگاهی روشن نسبت به کسب‌وکار و وضعیت فعلی شما موثر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button