نقش فناوری اطلاعات در صنعت خرده فروشی
دلیل اصلی که باعث می شود مشتریان به فروشگاه های رفاهی مراجعه کنند، کارایی و سرعت آن است. اکثر مشتریان معمولاً مشغول هستند و بنابراین نمی خواهند زمان زیادی را در صف خرید بگذرانند. به همین دلیل است که نیاز مبرمی به ارتقای صندوق فروش وجود دارد.
فناوری اطلاعات تجاری برای رشد هر کسب و کاری مهم است. در صنعت خرده فروشی، استفاده از فناوری به کسب و کارها این امکان را داده است تا به طیف وسیعی از مشتریان دست یابند.
برای افزایش کارایی بین کارکنان و تقویت ارتباط خوب بین کارکنان، فروشندگان و صاحبان فروشگاه، نیاز به به روز رسانی سیستم نقطه فروش (صندوق فروشگاهی ) وجود دارند.
فناوری اطلاعات تأثیر زیادی بر بسیاری از مشاغل از جمله کسب و کار خرده فروشی پیاده سازی فناوری اطلاعات یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند و به آن کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسد.
فناوری اطلاعات در صنعت خرده فروشی رشد یک کسب و کار را سرعت می بخشد و مقیاس پذیری را برای آن فراهم می کند. توانایی مدیریت موفقیت آمیز یک تجارت را بهبود می بخشد.
کسبوکاری که فناوری را ادغام میکند، در موقعیت بهتری برای غلبه بر موانعی است که با رشد همراه است. به این ترتیب، کسبوکار مزیت رقابتی به دست میآورد و میتواند به سرعت از فرصتهای بهوجود آمده استفاده کند. فناوری اطلاعات یک عنصر مهم برای موفقیت یک تجارت است.
صندوق فروشگاهی ترازو دیجیتال فروشگاهی و نرم افزار صندوق فروشگاهی قرار است در حین انجام کار، زمان آسانی را برای کارکنان فراهم کندکارهای روزانه مانند کنترل موجودی به آنها کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات پیدا کنند و همچنین باعث می شود که کارکنان به صورت تیمی کار کنند و در نتیجه کارایی آنها را افزایش دهند.
کارکنان باید برای استفاده از سیستم های نقطه فروش آموزش ببینند تا کارایی آنها افزایش یابد. باید به آنها آموزش داد که هرچه مشتریان بیشتری به آنها خدمات ارائه دهند، کسب و کار درآمد بیشتری کسب می کند و در زمان بسیار کمتری نسبت به سیستم های سنتی بدون اتوماسیون فروشگاهی قدیمی عمل کنند.
بنابراین سیستم صندوق فروشگاهی مکانیزه فروشگاهی باید اولین سیستمی باشد که جهت افتتاح یک فروشگاه تهیه گردد. هنگامی که سیستم ها به طور کامل در جای خود قرار گرفتند، دومین نکته این است که مطمئن شوید که سیستم ها با نرم افزار مناسب نصب شده اند.
بسته به ماهیت تاسیس کسب و کار، ممکن است به نرم افزار سفارشی شده نیاز باشد. بنابراین مهم است که بررسی کنید آیا سیستم ها امکان سفارشی سازی را دارند یا خیر.
در این مرحله، سیستم ها باید با تمام جزئیاتی که شرکت برای ردیابی از سهام، فروش، وفاداری مشتری، اطلاعات محصول، سرقت محصول و بسیاری موارد دیگر نیاز دارد، تغذیه شود.
مثالی از یک خرده فروشی
گلف اسمیت اینترنشنال بزرگترین خرده فروش گلف در جهان است. هم در ایالات متحده و هم در کانادا فروشگاه دارد. این شرکت بیشتر موفقیت خود را به فناوری یکپارچه سازی به ویژه سایت های تجارت الکترونیک خود نسبت داده است.
حضور آنلاین بیست و چهار ساعته آن به شرکت اجازه می دهد تا برای طیف گسترده ای از مشتریان دسترسی داشته باشد.
کلان داده و مدیریت دانش یکی از فناوری هایی است که اکثر کسب و کارهای مرتبط با تجارت الکترونیک را متحول کرده است.
یکی از چالش های رایج برای چنین کسب و کارهایی جمع آوری، ذخیره و سازماندهی داده ها است. استفاده از داده های بزرگ داده های سازمان یافته تری را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهد.
این به ردیابی و درک انواع اطلاعات از منابع مختلف کمک می کند. کلان داده به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
من بای فناوری اطلاعات در صنعت خرده فروشی می توان گفت تجهیز فروشگاه به صندوق و ترازو فروشگاهی اطلاعات ارائه شده به مشتریان در مورد محصولات را افزایش می دهد.
این امکان برای مشتریان وجود دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد هر محصول را به دست آورند و حتی محصولات بیشتری را در قفسهها پیشنهاد کنند و در نتیجه طیف گستردهتری از محصولات را برای انتخاب به مشتری ارائه دهند.
سیستم اتوماسیون فروشگاهی خوب، خدمات خوب به مشتریان را تضمین می کند. به مشتریان به سرعت خدمات داده می شود و تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد محصولات ارائه می شود. همچنین سهولت کنترل سهام را افزایش می دهد.