مجله تکین
بهترین روش حسابداری فروشگاه

بهترین روش حسابداری فروشگاه

5/5

فهرست مطالب

بهترین روش حسابداری فروشگاه

وقتی که شما به عنوان عضوی از یک مرکز فروشگاهی هستید یا به عنوان حسابدار و صندوقدار مشغول به کار شده اید متوجه خواهید شد که ابتدا فروشگاه یک یا چند کالا را به صورت عمده خریداری می کند و به قسمت انبارداری تحویل می دهد تا به صورت خرده فروشی در اختیار مشتریان قرار گیرد .خب در این میان اولین چیزی که به ذهن می رسد عملیات حسابداری و حساب و کتاب می باشد .
خب آیا به ذهن شما نیز رسیده است که بهترین روش حسابداری فروشگاه چیست ؟ برای ثبت این حساب و کتاب ها به چه تجهیزات و وسایلی نیاز خواهد داشت ؟ هنگام خرید و ذخیره کالا در انبار تا رسانیدن ان به دست مشتری چه عواملی اهمیت دارد ؟
در این مطلب بهترین روش حسابداری فروشگاهی را برای شما توضیح خواهیم داد:

 

حسابداری فروشگاهی چیست؟

در هر فروشگاه ابتدا محصولاتی به شکل کلی و عمده خریده می شود تا آن را به صورت خرده فروشی در اختیار ، مشتریان و افرادی که برای خرید محصول به صورت حضوری مراجعه می کنند قرار دهد .
پس تمامی موارد از خرید به صورت عمده ، ذخیره سازی در انبار ، رسیدن محصول به دست مشتری و در نهایت محاسبه سود و زیان ، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان نیاز به ثبت و حسابرسی دارد .
در عملیات حسابداری فروشگاه با اعداد و ارقامی بسیاری نظیر خرید ، فروش ، سود ، زیان ، درصد ها ، تخفیفات ، موجودی کالاها و … قیمت خرید، قیمت فروش، سود و زیان سر و کار داریم .
اگر به گذشته ای نه چندان دور نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که حسابداری فروشگاه نه تنها فرآیندی پردردسر بوده بلکه با اشتباهات و بی دقتی و خطاهای انسانی باعث آسیب و زیان های مالی شدیدی به فروشگاه وارد می شده است .
حتی اگر فروشگاه کوچکی بوده است انجام مبادلات ، عملیات حساب و کتاب هزینه ها ، ورود و خروج کالا ، گزارش‌‌‌های مالیاتی همگی به صورت دستی صورت می گرفته است . که کار با اعداد و ارقام ذهن انسان ها را خسته می کند و اشتباهات زیادی را در پی داشت .

 

تحولی در زمینه حسابداری فروشگاهی

 

امروزه چه تحولی در زمینه حسابداری فروشگاهی رخ داده است ؟

اما با ظهور صندوق های فروشگاهی مدرن امروزه دیگر خبری از خطاهای بسیار نیست و عملیات حسابداری فروشگاه به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد .
بعد از خرید یک صندوق فروشگاهی می توانید با نصب یک نرم افزار حسابداری همراه سیستم مدیریت موجودی تمامی کارهای حسابداری را خودکار کنید . این کار علاوه بر اینکه در زمان شما صرفه جویی می کند خطاها را نیز تا در صد بسیاری کاهش می دهد .
حسابداری یک کار بسیار تخصصی است و اگر در یک فروشگاه هیچ یک از کارکنان این تخصص و تجربه را نداشته باشد یا باید اقدام به استخدام حسابدار حرفه ای نمایید یا عملیات حساب و کتاب خود را به فردی خارج از شرکت و فروشگاه بسپارید .
اما با خرید صندوق فروشگاهی و نصب یک نرم افزار حسابداری تخصصب بر روی با یک آموزش ابتدایی نیز هر کسی قادر به انجام عملیات حسابداری خواهد بود .
صندوق فروشگاهی اوکی پوز شرکت تکین الکترونیک به همراه نرم افزار حسابداری تمامی عملیات حساب و کتاب نظیر خرید و فروش را انجام می دهند . و همچنین گزارش های مالی سود و زیان و جریان وجوه نقدی را نیز ارائه می دهند .

 

مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی برای حسابداری فروشگاه

• کاربری آسان
• افزایش سرعت در عملیات حسابداری
• کاهش خطاهای انسانی
• محاسبه مقدار فروش و محاسبه سود و زیان
• ذخیره اطلاعات مشتریان برای ارائه گزارشاتی از تجربیات خرید
• هشدار تمام شدن اجناس در انبار
• قابلیت سفارشی سازی براساس نیاز فروشگاه و اتصال به سخت افزار های جانبی مثل بارکدخوان
• قابلیت ثبت چک و یادآوری زمان آن ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button