مجله تکین
کاغذ-حرارتی-یا-رول-فیش-پرینتر

کاغذ مخصوص فیش پرینتر

5/5

فهرست مطالب

رول حرارتی یا کاغذ حرارتی فیش پرینتر

کاغذ مخصوص فیش پرینتر یکی از انواع کاغذها برای چاپ رول حرارتی یا کاغذ حرارتی بوده که دارای انواع مختلفی است که تقریبا از نظر کارکرد یکی اما از نظر کیفیت متفاوت هستند .

 

رول حرارتی چیست؟

رول حرارتی فیش پرینترمتصل به صندوق فروشگاهی اوکی پوز و ترازو پوزاسکیل  یک کاغذ مخصوص است با قرار گرفتن در معرض گرما رنگ را تغییر می دهد .
امروزه شاهد این هستید زمانی که به مکان های مختلف فروشگاهی مراجعه می کنید وجه خود را با کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارتخوان پرداخت می کنید و بعد از انجام عملیات پرداخت رسید به شما ارائه می شود که مبلغ کسر شده در کاغذی مشخص است و این کاغذ رول حرارتی نامیده می شود.
با توجه به اینکه رول حرارتی در انواع مختلف برای کارکردهای دیگر نیز وجود دارد براساس اندازه های متنوع می توانید آن را تهیه نمایید.

 

رول فیش پرینتر چگونه تولید می شود؟

پایه کاغذ حرارتی کاغذی معمولی است که از خمیر چوب تولید شده است.
کاغذ حرارتی با پوشاندن نوعی کاغذ مرغوب و ویژه با پوششی شیمیایی حساس به گرما و رنگها حاصل می شود. ترکیب این پوشش شیمیایی با توجه به ویژگی پوشش بسیار تفاوت دارد ، اما چند شباهت اساسی نیز وجود دارد.
این کاغذ بیشتر در مراکز فروش علی الخصوص‌ در کارتخوان ها و فیش پرینترهای فروشگاهی و خدماتی به کار می‌رود.
در ایران نیز دو نوع کاغذ ایرانی و خارجی وجود دارد که در انتخاب این نوع کاغذ ، کیفیت ، جنس، وزن و نوع پوشش عامل مهمی می باشد.

 

نحوه نگهداری رول فیش پرینتر

  • به دلیل اینکه در تولید کاغذ حرارتی از یک پوشش حساس به گرما استفاده شده است که اطلاعات مربوط به خرید با انتقال گرما از طریق چاپگر روی آن چاپ می شود قرار گرفتن در معرض گرما و نور مستقیم خورشید برای آن ها مشکل ایجاد می کند.

در صورتی که این کاغذ در معرض گرمای بیش از حد قرار گیرد تغییر رنگ داده و از رنگ سفید به خاکستری یا در بدترین سیاه تبدیل می شود.

به همین دلیل همیشه باید این کاغذ را دور از گرمای شدید نگه دارید. در حالت کلی محل نگه داری کاغذ باید خنک ، خشک و تاریک باشد تا با توجه به هزینه ای که برای این کاغذ ها می کنید بتوانید حداکثر استفاده تان را ببرید.

  • از موارد دیگری که این کاغذ ها را خراب می کند و به خصوص در محیط های رستورانی باید رعایت شود جلوگیری از قرار گرفتن در معرض روغن و مایعات می باشد .

مایعات که هر کاغذی را تخریب می کند و روغن نیز، با پوشش روی کاغذ واکنش نشان داده و باعث تغییر رنگ آن می شود .
پس برای نگه داری رول های خود تا حد امکان یک کمد یا کشو مناسب با دسترسی آسان به دور از این شرایط مضر در نظر داشته باشید .

چاپ بر روی رول فیش پرینترچگونه صورت میگیرد ؟

کار چاپ همانگونه که از اسم آن پیداست با حرارت فیش پرینتر صندوق فروشگاهی یا دستگاه کارتخوان انجام می شود و خب اکثرا رنگ به کار برده شده مشکی است که این رنگ در هنگام تولید کاغذ به آن افزوده می شود اما گاها رنگ قرمز و آبی هم مشاهده شده است.
و نکته ای دیگر که در مورد این کاغذ ها باید مدنظر داشت این است که اطلاعات نوشته شده روی آن با گذر زمان محو می شود و با قرار گرفتن در معرض آب ، روغن و یا مواد چربی و… نیز تمامی نوشته ها بلافاصله پاک می شوند.

انواع رول حرارتی پرینتر

طبق توضیحاتی که قبلا گفته شد با توجه به کاربردهای وسیع و فراوان ، این نوع کاغذ در انواع مختلفی عرضه شده که بسته به نیاز کسب و کار باید خریداری شود :

  • یک مدل از آن که در تمام آزمایشگاه ها برای ارائه اطلاعات پزشکی استفاده می شود که نوشته ها در با شدت حرارت بالا چاپ می شوند.
  • نوع دیگر که کاربردهای گسترده تری دارد به آن رول حرارتی 8 سانتی متری گفته می شود و در کلیه دستگاه های کارت خوان استفاده می شود.
  • آخرین نوع در فروشگاه ها و رستوران ها و هایپرمارکت ها به عنوان کاغذ فیش پرینتر فروشگاهی متصل به صندوق فروشگاهی فروشگاه یا صندوق فروشگاهی رستوران برای رسید مشتری مورد استفاده قرار می گیرد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button