مجله تکین
پرداخت بدون تماس

پرداخت بدون تماس چیست؟

5/5

فهرست مطالب

پرداخت بدون تماس یا غیرتماسی چیست ؟

پرداخت های غیرتماسی (بدون تماس )باعث تغییر و تحول بزرگی در صنعت پرداخت شده اند تا جایی که کارایی پول نقد و استفاده از آن به شدت کاهش یافته است .
بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از سبک های زندگی دستخوش تغییر شده اند و به سمت تماس هرچه کمتر افراد پیش رفتند در حیطه پول نقد نیز نگرانی هایی از نظر ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس وجود داشته که باعث تغییراتی در رفتار روزمره و افزایش دیجیتالی شدن در مبحث پرداخت شده است .
پرداخت غیر تماسی روشی است که با کمک برنامه های هوشمند بدون نیاز به کارت بانکی و پول نقد خریدی امن را می توانید انجام دهید با این شیوه که هم به صورت آفلاین و آنلاین انجام می شود امنیت افزایش و درصد خطا نیز کاهش می یابد.
با توجه به اینکه از قبل هم پیش زمینه ای برای پرداخت های بدون تماس وجود داشته با استقبال مصرف کنندگان و به خصوص در فروشگاه های برای برقراری ارتباط با صندوق فروشگاهی اوکی پوز  این روند ادامه و پیشرفت چشمگیری داشته است.

 صندوق های فروشگاهی ویندوزی و اندرویدی نیز در اتصال به این دستگاه ها کاربرد یکسانی دارند.

سیستم های پرداخت بدون تماس به چه صورت کار می کنند؟

در پرداخت غیرتماسی از کارت های بانکی معمول استفاده نمی شود بلکه برای ایمن کردن پرداخت با استفاده از تکنولوژی بی سیم  پرداخت هایی نزدیک با فاصله نزدیک به گونه ای امکان پذیر شده است تا بدون نیاز به کشیدن کارت از طریق ورودی ترمینال ، فقط با یک حرکت ، پرداخت صورت پذیرد.

در کارت های پرداخت بدون تماس (Contactless payment cards) تراشه NFC که امواج رادیویی را انتشار می دهند جایگذاری شده اند.

شیوه پرداخت مثلا در فروشگاه بعد از حساب خرید در صندوق فروشگاهی و ترازو پوزاسکیل به این شکل است که برای پرداخت هزینه خرید کالا یا خدمات فرد باید کارت های بدون تماس را نزدیک دستگاه کارتخوانی مخصوص که RFID نامیده می شود نگه دارند بعد از آن ترمینال ، امواج را دریافت کرده و با کارت ارتباط برقرار می کند و پرداخت را پردازش می کند.
شاید اولین چیزی که به ذهن شما بیاید این است که هنگام استفاده دستگاه دچار خطا شود و مبلغ خرید فرد دیگری را پرداخت کند اما به این دلیل که پرداخت های غیرتماسی فقط در فاصله کوتاه در حد 2 تا 8 سانتی متر عمل می کند چنین موردی غیرممکن است.

نکته دیگر در پرداخت  غیر‌تماسی که ممکن است فرد را به این فکر بیندازد که پرداختی ناامن است عدم نیاز به ورود رمز توسط کاربر است اما در واقع چون این کارت های بانکی از تراشه های بسیار پیشرفته با فرآیند پیچیده رمز نگاری استفاده می کنند حتی نسبت به کارت های قدیمی نیز امن تر می باشد.

مزیت پرداخت بدون تماس چیست ؟

با توجه به این مورد که زمان مهم ترین سرمایه انسان ها در عصر جدید است و سرعت بخشیدن به انجام هر کاری در اولویت است با استفاده از فناوری پرداخت بدون تماس می توان به پرداخت‌های خرید روزانه سرعت ببخشید!

با روی کار آمدن اپلیکیشن های مختلف که به صورت کیف پول دیجیتالی قابل نصب بر روی تلفن همراه هوشمند هستند امکان پرداخت بدون تماس با استفاده از  موبایل ، ساعت هوشمند، مچ بند و … نیز فراهم شده است که پرداخت را با اسکن QR کد و یا در صورت دارا بودن تراشه NFC می توان انجام داد.

مزیت دیگر این فناوری بالا بودن میزان امنیت آن است که  اطلاعات کارت و تراکنش شما به خوبی در آن حفظ می‌شود به این دلیل که در یک زمان فقط و فقط  با یک گوشی موبایل یا تبلت ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین به هیچ عنوان امکان خطای پرداخت در این فرآیند وجود ندارد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button