مجله تکین

نرم افزار حسابداری و انبارداری

5/5

فهرست مطالب

نرم افزار حسابداری انبار داری

در این مقاله قبل از صحبت درباره نرم افزار حسابداری انبارداری برای آشنایی بهتر شما به بیان تعاریفی در زمینه موجودی و انبارداری می پردازیم سپس اهمیت و شیوه های انجام این کار را برای شما شرح خواهیم داد:

موجودی چیست؟

موجودی کالاهایی فیزیکی هستند که مدیران کسب و کار به قصد فروش به مشتریان خریداری کرده است. اقلام ممکن است بدون تغییر یا در قالب یک محصول جدید فروخته شوند .

 

مزایای مدیریت موجودی انبار

  • فروشتان را به حداکثر برسانید : مطمئن شوید محصولی که خریدار دارد را تمام نمی کنید.
  • محصولات با فروش بیشتر را خریداری کنید :محصولاتی که در فروشگاه مشتری بیشتری دارد را شناسایی کنید .
  • کاهش هزینه های انبارداری : مثلا هر محصول که فروش کمتری دارد را به میزان کمتری خریداری کنید تا هزینه های انبار داری را کاهش دهید.
  • کاهش میزان ضایعات : مواردی مثل آسیب دیدگی ، انقضای محصول و سرقت محصول را کنترل کنید.
  • کمک در تبلیغات و بازاریابی : با گزارش گیری هایی مثل اینکه چه محصولاتی در فروش های فصلی و مناسبتی مشتری بیشتری دارند به برنامه ریزی در تبلیغاتتان کمک کنید.
    مدیریت خوب موجودی انبار به افزایش جریان نقدینگی شما نیز کمک می کند.

 

انبار داری روشی برای مدیریت موجودی چیست؟

انبار داری در فروشگاه‌های بزرگ به مجموعه ای از فعالیت ها و محاسبات برای به دست آوردن میزان موجودی فیزیکی کالاهای متعلق به یک فروشگاه گفته می شود . مسئولین انبارداری باید به دقت تمامی اقلام موجود در فروشگاه را شناسایی و تعداد آن ها را ارزیابی کنند تا گزارشی دقیق از مقادیر کالای موجود در فروشگاه را به دست آورند . هدف از انجام این کار اطمینان از صحت سوابق حسابداری است .
شرکت ها و فروشگاه ها مطابق با فعالیتشان قوانین خاصی برای حسابداری و کنترل موجودی دارند اما نکته مشترک بین تمامی آن ها برای انجام این اعمال و قوانین و حسابداری مربوط به انبارگردانی به منظور حفظ، نگهداری و مراقبت از مواد و کالا های موجود در انبار انجام می شود .
داشتن یک انبار برای ذخیره سازی کالا فقط مختص فعالیت های خرده فروشی و عمده فروشی پوشاک نیست بلکه وجود آن برای کسب و کارهایی که در صنایعی مانند تولید مواد غذایی ، کشاورزی ، آشامیدنی و … نیز فعالیت می کنند مهم هست پس در این گونه فعالیت ها باید مقدار کالاهای ثبت شده در انبار با مقدار یا تعداد کالای خارج شده برابر باشد .

شیوه های نوین حسابداری و انبارداری

انبارداری و حسابداری ، با روش های قدیمی کاری بسیار زمان بر است ، به این دلیل که باید تعداد و شرایط کالاهای خود را در صورت داشتن تاریخ انقضا به صورت دستی بررسی کنید.
اما امروزه با کمک سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند نظیر صندوق فروشگاهی مناسب بهبود سرعت و دقت فعالیت های انبارداری و حسابداری را شاهد هستیم .
اگر بتوان در توضیحی کوتاه حسابداری را کنترل کننده جریان مالی یک کسب و کار تعریف کرد در این صورت انبارداری را نیز میتوان کنترل کننده جریان گردش کالا نام برد .
پس نیاز به داشتن نرم افزار انبارداری در تجارت های که با کالاهای فیزیکی سر و کار دارند به شدت احساس می شود
با داشتن نرم افزار انبارداری و حسابداری نصب شده بر روی صندوق فروشگاهی تکین در پلتفرم های تحت وب ، ویندوز و لینوکس و … با در نظر گرفتن کامل نیازهای حسابداری و انبارداری کسب و کارتان شاهد افزایش بهره وری و کارایی فروشگاهتان خواهید بود .

نرم افزار انبار داری چه مزیت‌هایی دارد؟

 

افزایش سرعت و کارآیی :

ورود اطلاعات در سیستم با داشتن فرم های انبارداری به راحتی امکان پذیر است، زیرا امکان تعریف اسناد انبار به صورت نامحدود برحسب نیاز شما و تعریف کنترل های لازم را دارا است .

ردیابی سریالی کالاها :

با داشتن یک کد یا شماره سریال برای هر محصول پیگیری ورود و خروج و سوابق گردش کالاها بسیار راحت خواهد شد .

گزارش گیری دقیق :

در هر لحظه به آسانی می توانید گزارشاتی را برای سوابق کالاهای موجود در انبار تهیه کنید.

از آنجایی که دسترسی لحظه ای به اطلاعات کالا و انبار برای ارائه سریع خدمات به مشتریان از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارها است پس مدیریت لحظه به لحظه کالاهای موجود در انبار ها اولویت هر مدیر فروشگاهی است .

 

سیستم های صندوق فروشگاهی مناسب تکین با انجام عملیات یکپارچه محاسباتی نظیر فرآیند ثبت کالا ، گزارش موجودی کالا و … مدیریت انبار را نیز امکان پذیر می کنند.
این سیستم ها با داشتن نرم افزاری قدرتمند به صاحبین کسب و کار کمک می کنند بدون داشتن هرگونه سابقه و دانش تخصصی در زمینه حسابداری و انبارداری ، فعالیت های مربوطه به انبارداری را انجام داده و در آخر فاکتور فروش صادر کنید . در این نرم افزار امکاناتی نظیر ثبت فاکتور خرید، صدور فاکتور فروش و ثبت ورودی ریالی ، ثبت تاریخ و کد سریال کالا … می باشد.
و در نهایت با بهره گیری از امکانات این نرم افزار مثلا نصب شده بر روی صندوق فروشگاهی سوپر مارکت فرآیند گردش کالا از زمان ثبت درخواست تا تحویل به صورت کاملا دقیق کنترل می‌شود و گزارش هایی کاملا شفاف و به ‌موقع از وضعیت و محل نگهداری کالاها برای کاهش هزینه‌های نگهداری آنها را به راحتی میتوان ارائه نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button