مجله تکین
خرده فروشی موفق وال مارت

خرده فروشی وال مارت

5/5

فهرست مطالب

خرده فروشی والمارت

خرده فروشی وال مارت یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی چندملیتی است که در ایالات متحده و در سطح جهان فعالیت می کند. این شرکت توسط سام والتون در سال 1962 تاسیس شد.

امروزه دفتر مرکزی این شرکت در بنتونویل، آرکانزاس واقع شده است. این شرکت از زنجیره کوچکی از فروشگاه‌ها در آرکانزاس توسعه یافت و اکنون وال مارت بیش از 7000 فروشگاه را در سرتاسر جهان اداره می‌کند.
صنعت خرده فروشی در ایالات متحده بسیار رقابتی است و وال مارت باید با رقبایی بزرگ رقابت کند شاید بدون داشتن نرم افزار صندوق فروشگاهی و سخت افزار فروشگاهی یکپارچه مدیریت چنین مجموعه بزرگی غیر ممکن باشد .
چالش برانگیزترین رقابت در حوزه خرده فروشی عمومی مشاهده می شود که در آن سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای در پیشنهاد طیف وسیعی از کالاها، بیان قیمت های پایین و توسعه استراتژی های تخفیف برای مشتریان با یکدیگر رقابت می کنند شاید اگر فروشگاه های زنجیره ای از تکنولوژی اتوماسیون فروشگاهی پیروی نکنند و فروشگاه های خود را مجهز به تجهیزات سخت افزاری فروشگاهی و نرم افزاری یکپارچه فروشگاهی نکنند از مدیریت مجموعه خود باز می مانند.

 

استراتژی موفق خرده‌فروشی والمارت

برای رقابت موثر در صنعت، وال مارت یک استراتژی خرده‌فروشی موفق ایجاد کرد که باید با ارجاع به مفاهیم بازار هدف و موقعیت‌یابی خرده‌فروشی مورد بحث قرار گیرد استفاده از به روز ترین تکنولوژی صندوق مکانیزه فروشگاهی، بارکدخوان و پرینتر ها و نوآوری در استفاده از سلف چک اوت و خود پردازها و نرم افزار های فروشگاهی یکپارچه جهت مدیریت یکپارچه فروشگاه را میتوان از دلایل موفقیت این مجموعه بزرگ دانست.
مشتریان هدف وال مارت از نظر نیازها و علایق متنوع هستند، به همین دلیل است که این شرکت برای برآوردن خواسته‌های گروه‌های مختلف جمعیت، از جمله زنان، افراد مسن و کودکان، کالاهی تقسیم بندی شده ای دارد تحلیل و جمع اوری و رفتار تمامی مشتریان نیاز به جمع اوری و کنترل اطلاعات و تحلیل داده داشته است که بدون استفاده از تجهیزات صندوق فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی تنها ممکن بوده است .
موقعیت یابی خرده فروشی وال مارت به روش هایی بستگی دارد که چگونه شرکت را می توان از سایر خرده فروشان در صنعت متمایز کرد استفاده از راهکارهای فروشگاهی مناسب با منطقه ای که فروشگاه در آن بنا شده است یکی از دیگر از دلایل موفقیت این بزرگ زنجیره ای بی مانند بوده است.
وال مارت انتخاب می کند تا مشتریان مختلف را جذب کند در حالی که محصولات متنوع و رویکردهای نوآورانه برای تحقیق و تجزیه و تحلیل ترجیحات آنها را به آنها پیشنهاد می دهد.

وال مارت برای ارائه محصولاتی که برای مشتریان جالب است و در عین حال از استراتژی کم هزینه استفاده می کند، روابط قوی با تامین کنندگان ایجاد می کند و این روابط هم برای خرده فروش و هم برای مشتریان سودمند است.
این رویکرد باید با ارجاع به ترکیب خرده فروشی شرکت که شامل تمرکز بر محصول، قیمت، مکان و تبلیغات است، مورد بحث قرار گیرد. وال مارت روابط قوی با تامین کنندگان برقرار می کند تا محصولات متنوعی را برای مشتریان فراهم کند که خواسته های آنها را برآورده کند و ترجیحات محلی آنها را برآورده کند.

 

 

سیاست های مشتری مداری وال مارت

مجموعه ای عالی در فروشگاه های وال مارت این فرصت را برای مشتریان فراهم می کند تا انتخاب درستی داشته باشند. علاوه بر این، سیاست‌های قیمت‌گذاری وال مارت بر اساس اصل خرده‌فروشی کم‌هزینه است و فروشگاه‌ها تخفیف‌های متفاوتی را روزانه و هفتگی برای پوشش همه گروه‌های مشتریان پیشنهاد می‌کنند.

با استفاده ازسیستم های فروشگاهی و ترازوهای فروشگاهی و یک نرم افزار فروشگاهی و محصول خودکفای سلف چک اوت مشتری متواند محصول خود را انتخاب و خارج از صف از فروشگاه خاج شود. ذکر این نکته ضروری است که فروشگاه های وال مارت نه تنها در کلانشهرهای ایالات متحده، بلکه در شهرهای کوچک ایالت های این کشور نیز قرار دارند.

وال مارت به دلیل طیف وسیعی از نقاط قوت مرتبط با استراتژی شرکت، همچنان یکی از موفق ترین شرکت های چند ملیتی در حوزه خرده فروشی است. اولین نقطه قوت سیاست قیمت گذاری موثر است.

این شرکت به دلیل پیشنهاد قیمت های پایین تر بر اساس روابط مقرون به صرفه با تامین کنندگان، رهبر قیمت در صنعت است. نقطه قوت بعدی تمرکز بر مجموعه گسترده ای است که به مشتریان پیشنهاد می شود.

فروشگاه های وال مارت با فروش طیف وسیعی از محصولات مورد نیاز مشتریان، به تمام خواسته های روزانه مشتریان پاسخ می دهند.

علاوه بر این، وال مارت با تمرکز بر استفاده از فناوری‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط با کمک صندوق فروشگاهی اوکی پوز و نرم افزار فروشگاهی به نیازهای مشتریان، مؤثرترین سیستم‌های توزیع و تحویل را توسعه می‌دهد.

 

 

نقاط ضعف در استراتژی خرده فروشی

با این حال، نقاط ضعفی نیز در استراتژی خرده فروش وجود دارد که تمرکز بر سنت ها به جای تغییرات است.

دربعضی از فروشگاه های محلی به طور کامل اتوماسیون فروشگاهی و استفاده از اوکی پوز فروشگاهی انجام نشده است و فرهنگ سازی لازم جهت استفاده از تکنولوژی روز زمان بر می باشد فقدان استراتژی تمایز موثر برای رقابت در صنعت؛

و تمرکز بر استراتژی انحصاری برای توسعه تجارت در صنعت. وال مارت با تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خرده‌فروش در صنعت، به جای گسترش حوزه‌های برآورده کردن علایق مشتریان، بر حمایت از تصویر تمرکز می‌کند.
والمارت خیلی بیشتر از یک فروشگاه مواد غذایی است. در واقع، آنها یکی از قدیمی ترین فروشگاه های زنجیره ای جهان هستند.

مرکز باغ والمارت به طور خاص به باغبانی اختصاص داده شده است. این مغازه ها دارای انواع ابزار و مواد باغبانی هستند. مثلاً بیل، بیل، خاک باغبانی، شما آن را دارند. هر کسی که به باغبانی علاقه داشته است می داند که مواد باغبانی چقدر سنگین و نامرتب هستند.
بردن آنها به صندوقدار و منتظر ماندن در صف برای پرداخت بسیار دشوار است برای سهولت خرید باغداران، وال مارت از یک سیستم پوز قابل حمل یا سیستم پوز موبایل استفاده می کند.

 

کارکنان قسمت فروش محصولات باغبانی  یک چاپگر قابل حمل و یک پایانه پوز سیار با خود حمل می کنند.

آنها به سراغ خریداران می روند تا در پرداخت به آنها کمک کنند. کارمندان محصولات را اسکن می کنند، پرداخت را دریافت می کنند و رسید را به خریدار می دهند.

رسید می تواند فیزیکی یا دیجیتال باشد. بستگی به ترجیح خریدار دارد. بنابراین، تجربه خرید در مراکز باغ راحت تر شده است.
جمع آوری و کنترل داده ها در ترازو پوزاسکیل یا صندوق فروشگاهی و نرم افزار یکپارچه فروشگاهی این به تامین کنندگان اشاره می کند که کدام محصولات به سرعت فروخته می شوند همچنین به تامین کنندگان این امکان را می دهد که برای ذخیره سریع محصول فروخته شده، جلوتر بمانند.
هنگامی که درباره اتوماسیون فروشگاهی صحبت میکنیم و بحث صندوق مکانیزه فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی به میان می آید کنترل زنجیره تامین بسیار جذاب میشود.
تأمین‌کنندگان می‌توانند ببینند که چه نوع محصولاتی در کدام مقطع زمانی فروخته می‌شوند به عنوان مثال، دو محصول خاص با هم نرخ فروش بالاتری داشته باشند، تامین کنندگان می توانند آن اطلاعات را داشته باشند.
این به آنها ایده می دهد که مشتریان چه می خواهند.
با قضاوت از تجزیه و تحلیل، آنها همچنین می توانند محصولات جدید را بر اساس خواسته های مشتریان نوآوری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button