مجله تکین
سرویس ترازو و خدمات کالیبراسیون

خدمات سرویس ترازو

5/5

فهرست مطالب

سرویس ترازو و خدمات کالیبراسیون: چرا ترازوهای فروشگاهی باید هرساله سرویس شوند؟

کالیبراسیون برای انواع ترازوها (ترازو cas و یا ترازو پوزاسکیل ) در کسب و کارهای مختلف از اهمیت حیاتی برخوردار است. مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ترازو فروشگاهی نیاز به سرویس منظم دارد تا بصورت دقیق و صحیح عمل کند.

هنگامی که برای توزین دقیق از ترازوها استفاده و به آنها اطمینان می‌کنید وجود یک مرکز حرفه‌ای که هر ساله آنها را به طور کامل بررسی‌کند ضروری است.
باتوجه به تعداد دفعات استفاده از ترازو و نوع کاربرد، ما معمولاً توصیه می‌کنیم که یک‌بار در سال بررسی کامل و کالیبراسیون انجام شود. در این متن، مزایای سرویس ترازو و کالیبراسیون، آنچه در این فرآیند اتفاق می‌افتد و خطرات ناشی از عدم سرویس ترازوها برای کسب و کار شما را توضیح می‌دهیم.

 

سرویس و کالیبراسیون ترازو چگونه است؟

سرویس ترازو و بررسی کالیبراسیون شامل بررسی کامل ترازو برای اطمینان از درست کارکردن آن است.
سرویس و کالیبراسیون شامل بررسی پایه‌های ترازو و ثبات آن بر روی یک سطح صاف، اطمینان از سالم بودن تمام پلمب‌ها، اتصالات باتری و نداشتن خوردگی و عملکرد صحیح آن است.
سپس بررسی کالیبراسیون روی ترازو انجام میشود که فرآیندی با استفاده از وزنه های مخصوص است تا اطمینان حاصل شود که ترازو خوانش وزن را به دقت ارائه می‌دهد. در صورت نیاز به تنظیمات، ترازو مجددا کالیبره می‌شود و سپس گواهی کالیبراسیون صادر می‌شود.

 

چرا یک ترازو باید سرویس شود و کالیبراسیون دریافت کند؟

ترازوها مانند هر سخت افزار فروشگاهی دیگری مانند صندوق فروشگاهی دقیق با گذشت زمان، قابلیت اطمینان آنها کاهش می‌یابد. اینکه چقدر سریع ممکن است این اتفاق بیفتد به عوامل مختلفی بستگی دارد:
• ترازو برای وزن کردن چه اجناسی استفاده می‌شود.
• محیطی که ترازو در آن استفاده می‌شود
• کیفیت خود ترازو

 

چک کردن و کالیبراسیون به سه دلیل مهم هستند:

• اطمینان حاصل میشود که ترازو به صورت قابل اعتماد کار می‌کند و وزن دقیق را نشان می‌دهد.
• هیچ مشکل بالقوه ای وجود ندارد که منجر به نیاز به تعویض ترازو یا قطعات آن شود.
• در نهایت، عمر ترازو افزایش می یابد که به طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در هزینه کسب و کار می شود.
به طور کلی توصیه می‌شود که ترازوها سرویس شوند و هر 12 ماه یک بار تاییدیه کالیبراسیون دریافت کنند، اما اگر از ترازوی شما به طور منظم برای کارهای سنگین استفاده می شود، این کار را بیشتر تکرار کنید.

 

در صورت عدم انجام سرویس و کالیبراسیون چه خطراتی وجود دارد؟

بدون انجام سرویس منظم و کالیبراسیون به موقع، ترازوها ممکن است از کالیبراسیون خارج شوند. این بدان معناست که خوانش‌های وزنی که ارائه می‌کنند کمتر قابل اعتماد خواهند بود. عدم دقت در ابتدا کوچک خواهد بود، اما به احتمال زیاد با عدم سرویس و کالیبراسیون ترازو ، افت دقت بیشتر خواهد شد.
علاوه بر این، قطعات دستگاه در صورت عدم سرویس در معرض خطر خرابی قرار خواهند گرفت. قطعاتی مانند پایه‌ها، اگر آسیب ببینند یا گم شوند، به این معنی است که ترازو برای نمایش دقیق وزن دچار مشکل می‌شود زیرا ثبات ترازو به خطر می‌افتد.
قطعاتی که از کار می‌افتند در نهایت منجر به کوتاه‌تر شدن عمر مفید ترازو می‌شوند به این معنی که باید ترازو را زودتر تعویض کنید که هزینه‌ای برای کسب‌وکار دارد.

 

آیا استفاده از ترازوی کالیبره نشده یا بی دقت خلاف قانون است؟

برای کاربردهایی که ترازو نیاز به تایید تجاری دارد عدم دقت در خوانش وزن می‌تواند عواقبی داشته باشد.
برای مثال تصور کنید از یک ترازوی غیردقیق برای تعیین قیمت محصول در غرفه میوه و سبزیجات استفاده می‌کنید. خوانش‌های نادرست می‌تواند به این معنی باشد که شما یا هزینه کمتری از مشتری دریافت و یا هزینه بالاتری از او طلب می‌نمایید.
ترازوهای دارای اشکال می‌تواند منجر به جریمه یا در بدترین حالت، حبس شود.

 

از کجا می توانم خدمات سرویس ترازو و کالیبراسیون را دریافت کنم؟

برای سرویس و کالیبراسیون ترازو توصیه می‌کنیم از یک مرکز حرفه‌ای استفاده کنید که پس از بررسی کامل ترازو قادر به ارائه گواهی کالیبراسیون باشد.
بسیاری از شرکت‌ها خدمات کالیبراسیون در محل را ارائه می‌دهند. همچنین گزینه‌های سرویس و کالیبراسیون بازگشت به پایه وجود دارد این خدمتی است که شرکت تکین الکترونیک آرکا می‌تواند ارائه دهد.
به عنوان مثال، مشابه حالتی که ماشین خود را سرویس می‌کنید، ترازو بررسی می‌شود و هر قطعه‌ای که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد اعلام می‌شود. در پایانِ بررسی (و کالیبراسیون مجدد، در صورت نیاز)، می‌توانید یک گواهی کالیبراسیون نیز دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button