مجله تکین
نقش پیشرفت تکنولوژی در تغییرات صنعت خرده فروشی

نقش پیشرفت تکنولوژی در تغییرات صنعت خرده فروشی

5/5

فهرست مطالب

آینده روشن در جهت تغییرات صنعت خرده فروشی با استفاده از فناوری

خرده فروشی یکی از صنایعی است که در یکی دو دهه اخیر دستخوش تغییراتی چشمگیر شده است. محیط کسب و کار به سرعت در حال تحول فرصت های زیادی را برای خرده فروشان آینده نگر فراهم می کند.

ظهور عصر دیجیتال صندوق فروشگاهی صنعتی و ترازو دیجیتال فروشگاهی انتظارات جامعه را تغییر داده است. مشتریان امروزی که طعم راحتی خرید آنلاین را چشیده اند، تجربه خرده فروشی خود را بالا می برند.
صاحبین مشاغلی که طعم خدمات آنلاین و به طور مثال کالیبراسیان و آموزش نرم افزار صندوق ها و ترازو فروشگاهی خود را به راحتی توسط ریموت از شرکت فروشنده دریافت کرده اند با دلگرمی بیشتری کسب و کار خود را از دور کنترل میکنند

مثالی از یک فروشگاه خرده فروشی

JC Penney یکی از بزرگترین فروشگاه های خرده فروشی در جهان است. این شرکت یک قرن سابقه موفقیت دارد. جی سی پنی طی 100 سال گذشته تغییرات بزرگی را در سبد محصولات خود و استراتژی های سازمانی خود دیده است.

با این حال، آخرین تلاش برای تغییر تصویر برند آن به طرز وحشتناکی اشتباه بود. تقریباً 33 درصد از مشتریان خود را ظرف یک سال از دست داد که بزرگترین در تاریخ صنعت خرده فروشی است.

در صنعت خرده فروشی، برای هر شرکتی دشوار است که تصویر برند خود را به طور کامل تغییر دهد. این شرکت با موفقیت خطوط تولید جدیدی را معرفی کرده، به مناطق جدید گسترش یافته و استراتژی خود را برای داشتن فروشگاه از هر مرکز شهر به مراکز خرید حومه شهر تغییر داده است.

در سال 2011، جی سی پنی، ران جانسون، کارمند سابق اپل را استخدام کرد. به عنوان مدیر عامل شرکت برای ایجاد تحول در شرکت. جانسون یک استراتژی قیمت گذاری و نام تجاری جدید را آغاز کرد که به طرز بدی شکست خورد.

بخش خوبی از مشتریان وفادار خود را از دست داد و نتوانست مجموعه جدیدی از مشتریان را از رقبای خود با تصویر برند جدید جذب کند

نفوذ گسترده در بازار خرده فروشی بسیار دشوار است. شانس ورود تازه واردان به بازار خرده فروشی کمتر است زیرا مانع ورود بزرگی از نظر هزینه وجود دارد.

سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای ورود به بازار بسیار زیاد است و همچنین به سرمایه گذاری قوی در زنجیره تامین برای واردات بیشتر از کشورهای خارجی نیاز دارد.
شاید یک اشتباه کوچک و عدم داشتن استراتژی و تجهیزات کامل جهت بررسی رفتار مشتریان وفادار و ثابت و حتی مشتریان تازه که میتوان آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کرد راه نجات و ماندن فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در بازار باشد.

با تمام موارد اشاره شده در رابطه با فروشگاه های انلاین این مورد را نباید نادیده گرفت که فروشگاه های دپارتمان قرار نیست خیلی زود ناپدید شوند.

تا به امروز، مردم دوست دارند به طور فیزیکی از یک فروشگاه بزرگ بازدید کنند. آنها دوست دارند قبل از تصمیم گیری برای خرید، لباس را لمس کرده و احساس کنند. با این حال، روند افزایشی در بین مردم مشاهده می شود که محصولات را به صورت آنلاین با فشار دادن یک دکمه در موبایل و لپ تاپ خود خریداری می کنند.

سیستم صندوق فروشگاهی POS شامل سیستم‌های الکترونیکی است که به کسب‌وکارها توانایی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل انواع داده‌های تراکنش و موجودی کالا را به صورت مداوم می‌دهد.

صندق مکانیزه فروش به ابزارهای ارزشمندی برای اهداف مختلف تجاری از جمله ردیابی منابع و خریدها، اصلاح استراتژی‌های بازار، تعیین الگوهای خرید مشتری و موجودی تبدیل شده‌اند.مدیریت در میان دیگران سیستم‌های پایه فروش موجود در حال حاضر شامل صندوق‌های فروشگاهی و نرم افزار صندوق فروشگاهی مستقل و سیستم آنالیز رفتار مشتریان وفادار است.

اساساً سیستم‌های صندوق فروشگاهی به عنوان ابزار مدیریت فروش و تصمیم گیری عمل می‌کنند، اما هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند.

مجموعه ای از مفاهیم اخلاقی مربوط به استفاده از سیستم های صندوق و ترازو فروشگاهی شامل حریم خصوصی و سوء استفاده از داده ها، کنترل و دسترسی به اطلاعات و ملاحظات در صنعت خرده فروشی است.

در صورت عدم وجود صندوق و ترازو فروشگاهی ، صندوقدار سفارش را در یک دفتر میبایست یاددااشت و ذخیره کند، سفارش را دریافت می کند، سفارش را به آشپزخانه می برد و به مشتری اجازه می دهد تا هنگام آماده شدن غذا منتظر بماند.

حتی اگر زمان صرف شده برای حرکت در اطراف ممکن است زیاد به نظر نرسد، به شدت بر کیفیت و کمیت کلی عملیات روزانه تأثیر می گذارد. سیستم های POS همچنین بستری را برای جمع آوری بازخورد مصرف کنندگان با هدف پیشبرد ارائه خدمات فراهم می کنند. سیستم‌های POS همچنین به کسب‌وکارهای صنعت خرده فروشی اجازه می‌دهند تا از اطلاعات به‌طور مؤثر استفاده کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره خدمات

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالات مربوط به نکات فنی با کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز در ارتباط باشید .

مدیر خدمات

کارشناس خدمات 1

کارشناس خدمات 2

پنل کاربری

  • خرید ها و پیگیری ها
  • اعلان های فروشگاه
  • و پشتیبانی از طریق تیکت
    در صورتی که نام کاربری و رمز خود را دریافت نکرده اید با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید

جهت استعلام قیمت، اطلاع از موجودی، و یا در صورتی که در روند انتخاب کالا دچار ابهام شده اید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید راهنمایی کنند.

Call Now Button